Elektryczne rowery Kross – czego można się po nich spodziewać?

krossElektryczne rowery Kross to zjawisko niecodzienne na polskich drogach. Samo posiadanie elektryka jest w pewnym stopniu czymś zupełnie nowym, choć pojawiły się one na polskich drogach już kilka dobrych lat temu. Czego można się po tych niecodziennych konstrukcja spodziewać?

Tryby wspomagania
Istotnym elementem każdego elektryka jest silnik, wbudowany na tylnym kole. Posiada on całkiem ciekawy sterownik, umożliwiający wspomaganie w określonym zakresie, zależnym od wyboru stopnia zasilania. Użytkownik roweru może wybierać określony stopień. Im będzie on wyższy, tym do wyższej prędkości rowerzysta będzie „wspomagany” elektrycznie.

Akumulator
Elektryki są zazwyczaj zasilane z akumulatora 36V o zróżnicowanej pojemności. Co ciekawe, pojemność nie ma tu aż takiego znaczenia. Kupując części rowerowe Kross do rowerów elektrycznych, bardzo często można się natknąć na baterie zastępcze o znacznie większej pojemności.

Konstrukcja ramy
O ile części rowerowe do Krossa nie są problemem o tyle jest nim… rama. W wielu elektrykach jej kształt jest delikatnie mówiąc… dziwny. Zwłaszcza, że producenci na siłę chcą umieścić w niej maksymalnie pojemny akumulator.

Czas ładowania
Funkcjonalność elektryka zależy również od czasu jego ładowania. W standardzie jest to około 5 godzin. Oczywiście parametr ten jest zależny również od pojemności akumulatora i wydajności ładowarki.


Zostaw odpowiedź